لازمه دشمن شناسی بصیرت است

در حالی که رهبری گره زدن مشکلات به تحریم را نادرست دانسته اند، یونسی در اظهار نظری عجیب ازدواج جوانان را هم به تحریم گره زد.

حل مشکلات ازدواج جوانان ایرانی هم به تحریم گره خورد!/ یونسی: مشکل ازدواج جوانان با رفع تحریم‌ها حل می‌شود!


حجت‌الاسلام علی یونسی در جمع مردم بخش مرزی جرگلان اظهار کرد: روحانی وظیفه خود می‌داند که خدمت کند، اکنون کشور از بیکاری رنج می‌برد، جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدوارم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شده و کارهای عمرانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

این اظهارات در حالی است که روحانی چند روز پیش در در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست، در اظهاراتی که با واکنش‌های زیادی مواجه شده، گفت: "تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند."

دولت پیش از این نیز رفع مشکلات اقتصادی مردم را به تحریم ها گره زده و بارها اعلام کرده بود که در صورت رفع تحریم‌ها در نتیجه مذاکرات با 5+1 مشکلات اقتصادی مردم حل مس شود.

این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان معتقدند که مشکلات کشور بیشتر از اینکه ناشی از تحریم ها باشد ناشی از سوءمدیریت هاست.

هرچند که به دنبال ارتباط همه جانبه مشکلات کشور به تحریم ها واکنش های زیادی در فضای مجازی نسبت به این موضوع به وجود آمد.

در همین راستا، رئیس قوه قضائیه ضمن انتقاد از این روند گفته بود که عده ­ای تمام مشکلات کشور را به مسئله تحریم ­ها و مذاکرات گره می زنند و به راحتی تمام سرمایه های ملی و داخلی، توانمندی­ های جوانان و استعدادهای داخلی را نادیده می گیرند؛ گرچه تردیدی نیست که تحریم­ ها مشکلاتی را ایجاد کرده اما باید مدنظر قرار دهیم که ملت ایران با تکیه بر توان داخلی برهه ­هایی سخت تر از این به مانند دفاع مقدس را پشت سر گذاشته است.

در حقیقت اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از اسراف ، اتکا به تولیدات داخلی و کاهش وابستگی ها سبب بی نیازی از دیگران می شود و همین موضوع راهی برای برون رفت از مشکلات در کشور است.

نباید همه چیز را وابسته به تحریم ها دانست، زیرا ایران دارای ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی بسیاری است و می توان کشور را با وجود تحریم ها با نگاه به توانمندی های داخلی نیز اداره کرد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۵
آزاد جوادی